Aug 4, 2014

Residential design, Zen bathroom, Re-packaging assignments

Loose style rendering-Inspired by Kumiko Inui (Pastel)
Pastel
Tight style rendering-Inspired by Kengo Kuma (Watercolour)
Watercolour
Last semester, I completed my Zen bathroom design assignment. I used Copic marker for rendering. 

This time, my teacher asked me to pick 2 distinct rendering styles (Loose drawing and Tight drawing) , which were done by other professional designers.  I chose Kumiko Inui for Loose one, and Kengo Kuma for Tight one.  Then, the teacher asked me to re-package my bathroom design in those 2 styles (Meaning "coping other people's styles").  I used pastel for the first time in my life--took me a while to learn how to use this medium, but I quite enjoyed it.

前学期は禅をテーマにバスルームをデザインする課題が出ました。コピックマーカーで色は仕上げました。

今学期はデザインの仕上げ方が異なるデザイナーのスタイル(自由な画風と厳格な画風)を選び、模倣するのが課題です。自由な画風はいぬいくみこさんを、厳格な画風はくまけんごさんを選びました。パステル画には初めて挑戦しました。コツがつかむのに時間かかったけど、かなり面白いミディアムでした。